بازدید : 755
نویسنده : شاهرخ

سرور مجازی مدیریت شده یکی از سرورهای بسیار پرکاربرد است که مدیران سایت‌ها برای سهولت در انجام کارها و بهره‌گیری از مزیت‌های پیشرفته، اقدام به خریداری آن می‌کنند.

به‌طورکلی سرورهای مجازی به دودسته مدیریت شده و مدیریت نشده تقسیم می‌شوند. ازآنجایی‌که استفاده از سرورهای مجازی مدیریت شده آسان‌تر است و برای نگهداری و مدیریت آنها نیاز به اتلاف وقت نیست؛ کاربران استفاده از آن را در اولویت قرار می‌دهند.

سرورهای مجازی مدیریت شده از خصوصیات و ویژگی‌های بسیار خوبی برخوردار است و استفاده از آنها به وب‌سایت و نیازهای آن بستگی دارد. به همین دلیل کاربران قبل از اینکه برای خرید و راه‌اندازی آن اقدام کنند؛ باید اطلاعات کاملی درباره آن داشته باشند.

در این مطلب به طور کامل سرور مجازی مدیریت شده را مورد بررسی قرار داده و شما را با مزیت‌ها و کاربردهای آن آشنا خواهیم کرد. همچنین در نهایت به این سؤال پاسخ خواهیم داد که سرور مجازی مدیریت شده برای چه کسب‌وکاری مناسب است؟

سرور مجازی مدیریت شده چیست؟

سرور مجازی یا vps انواع مختلفی دارد و هرکدام از آنها بر اساس خصوصیات و ویژگی‌هایی که دارند؛ در مکان خاصی مورداستفاده قرار می‌گیرند. سرورهای مجازی به دودسته مدیریت شده و مدیریت نشده تقسیم می‌شوند.

سرور مجازی مدیریت شده یکی از سرورهای بسیار محبوب و پرکاربرد است که معمولاً بیشتر افراد برای کسب‌وکار خود از آن استفاده می‌کنند. همان‌طور که از اسم این سرور مشخص است؛ نگهداری و مدیریت آن بر عهده کاربر نیست. این سرویس تحت مدیریت شرکت هاستینگ بوده و خریداران اصلاً در مدیریت آن نقشی نخواهند داشت.

تمامی کارهای نگهداری و مدیریت سرور مانند امنیت، بک‌آپ‌گیری، نصب نرم‌افزار و به‌روزرسانی هسته توسط ارائه‌دهنده خدمات سرور مجازی انجام می‌گیرد. همین امر باعث شده که کاربران وقت خود را در این زمینه هدر ندهند و تمام تمرکز خود را روی مسائل تجاری قرار دهند.

مزیت‌های سرور مجازی مدیریت شده

سرورهای مجازی مدیریت شده مزیت‌های بسیار خوبی برای کسب‌وکارها به همراه دارد. به همین دلیل بیشتر این کسب‌وکارها بر اساس نیاز وب‌سایت خود از آنها استفاده می‌کنند. از جمله مهم‌ترین مزیت‌های سرور مجازی مدیریت شده برای کسب‌وکارها، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

·         سایت‌ها به‌مرورزمان میزان ترافیک آنها بالا می‌رود. به همین دلیل باید منابع سرور مانند ram، cpu و... را ارتقا دهند. سرور مجازی مدیریت شده انعطاف‌پذیری بالایی دارد و این امکان را به کاربر می‌دهد تا منابع را بر اساس نیاز سایت ارتقا دهد.

·         سرورهای مدیریت شده دسترسی کامل روت را به کاربر می‌دهد تا بر اساس نیاز خود تغییرات لازم را اعمال کند.

·         مدیریت این سرور مجازی بر عهده ارائه‌دهنده خدمات سرور مجازی بوده و کاربر نیاز نیست وقت خود را صرف این کار کند.

·         آدرس‌های IP در سرور مجازی مدیریت شده برای هر سرور منحصربه‌فرد است. همین امر باعث شده که امنیت سایت را بالا برده و کاربر نگران مسائل امنیتی نباشد.

·         ازآنجایی‌که مدیریت سایت بر عهده کاربر شرکت ارائه‌دهنده است؛ دیگر نیاز نیست برای مدیریت فنی وب‌سایت فرد خاصی را استخدام کرد.

فاکتورهای مهم در هنگام خرید سرور مجازی مدیریت شده

کسانی که برای سایت کسب‌وکار خود قصد خرید سرور مجازی مدیریت شده را دارند؛ باید به فاکتورهای مهمی توجه کنند. این فاکتورهای مهم عبارت‌اند از:

·         امکانات سرویس باتوجه‌به نوع سایت

·         منابع سرور و میزان مقیاس‌پذیری آن

·         کارایی سرور از جمله میزان سرعت و آپ تایم آن

·         راحتی در استفاده از سرور

سرور مجازی مدیریت شده برای کسب‌وکارها

بیشتر افرادی که قصد خریداری سرور مجازی مدیریت شده را دارند؛ معمولاً با این سؤال مواجه می‌شوند که این سرور برای چه کسب‌وکارهایی مناسب است؟

سرورهای مجازی مدیریت شده امکانات مختلفی مانند سیستم‌عامل‌های مختلف، کنترل پنل، وب سرور، فایروال، آنتی‌ویروس، آنتی شل و... را بر اساس نیاز کاربر ارائه خواهد داد. تنوع بالای امکانات این سرور باعث شده که برای تمامی کسب‌وکارها مناسب باشد.

معمولاً کسب‌وکارهایی که سایتشان ترافیک بالایی دارد و مبتنی بر زبان PHP مانند وردپرس (فروشگاهی و غیر فروشگاهی)، دروپال، جوملا، پرستاشاپ، اپن کارت، مجنتو و حتی سیستم‌های مدیریت محتوای اختصاصی است؛ از این سرور استفاده می‌کنند.

سخن نهایی

سرور مجازی مدیریت شده یکی از سرورهای بسیار محبوب و کاربردی است که بیشتر افراد برای کسب‌وکار خود از آن استفاده می‌کنند. در این مطلب به طور کامل این سرویس را مورد بررسی قرار دادیم و در نهایت به این سؤال پاسخ دادیم که سرور مجازی مدیریت شده برای چه کسب‌وکارهایی مناسب است؟ اگر همچنان درباره این نوع سرور سؤالی دارید؛ از طریق بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: سایت بولتن نیوز